Evijärven eskarilaiset uppoutuivat vedenalaiseen maailmaan 

Evijärven Kirkonkylän eskarilaiset ovat jokainen itse suunnitelleet ja toteuttaneet oman vedenalaisen maailmansa opettaja Marika Lammin (vas.) ja koulunkäynnin ohjaaja Tuija Salmen kanssa.
Evijärven Kirkonkylän eskarilaiset ovat jokainen itse suunnitelleet ja toteuttaneet oman vedenalaisen maailmansa opettaja Marika Lammin (vas.) ja koulunkäynnin ohjaaja Tuija Salmen kanssa.
Evijärven Kirkonkylän eskarilaiset ovat jokainen itse suunnitelleet ja toteuttaneet oman vedenalaisen maailmansa opettaja Marika Lammin (vas.) ja koulunkäynnin ohjaaja Tuija Salmen kanssa.
Evijärven Kirkonkylän eskarilaiset ovat jokainen itse suunnitelleet ja toteuttaneet oman vedenalaisen maailmansa opettaja Marika Lammin (vas.) ja koulunkäynnin ohjaaja Tuija Salmen kanssa.
MUSTEKALOJA, aarrearkkuja tai muuta vedenalaiseen maailmaan sopivaa löytyi Evijärven Kirkonkylän esikoululaisten toteuttamasta projektista, jonka satoa kutsuttiin myös Järviseudun Sanomat ihailemaan.

Luokasta löytyikin iso kasa erikokoisia ja -näköisiä akvaarion kaltaisia laatikoita, joista jokainen oli selvästi omannäköisesti suunniteltu ja toteutettu.  

Esikoulun opettaja Marika Lammi kertoo, että projektia on alettu miettiä kodeissa jo ennen joulua jolloin eskarilaiset ovat voineet laittaa talteen omaan maailmaansa sopivia esineitä tai tarvikkeita. 

–Kierrätysteema on ollut mukana vahvasti ja oppilaat ovat paljon tuoneet kotoa sopivaa tavaraa, toteaa Lammi. Osaa projektissa käytetyistä materiaaleista ja esineistä on löydetty myös koululta tai tehty jopa itse.  

17 eskarilaista on ahkeroinut viikoittain ja työstänyt omaa vedenalaista maailmaansa alkuvuodesta asti. 

–Suunnittelulla lähdettiin ensin liikkeelle, sen jälkeen tuli oman työn toteutusvaihe ja hiljalleen on sitten lisätty uusia elementtejä. Viimeisimpänä on sitten toteutettu tarina tai satu omaan maailmaan sopivaksi, jatkaa Lammi.  

TYÖT pursuavatkin ideoita ja ilmaisevat lasten mielikuvituksen rikkautta, sillä jokaisesta akvaariosta löytyy paljon tutkittavaa ja ihailtavaa. Projekti on selvästi ollut tarkasti suunniteltu ja toteutettu. Erilaiset monialaiset oppimiskokonaisuudet, joiden avulla uuteen aiheeseen syvennytään usean eri oppiaineen kautta, ovatkin osa tämän päivän koulumaailmaa. Näin uuden oppimisessa toteutetaan aiheeseen tutustumista laajasti usean eri oppiaineen kautta kuten esimerkiksi äidinkielen, taideaineiden ja vaikka ympäristöopin tai matematiikan kautta.  

Noora Tupeli 

Nooa Fränti kertoi oman vedenalaisen maailmansa sisällöstä tarkemmin, jonne Sukeltaja lähti seikkailemaan tutkimusmatkalle kalojen ja kilpikonnien maailmaan.  

Jokainen eskarilainen oli toteuttanut oman vedenalaisen maailmansa. Johannes Kottarin (vas.) mustekalassa kiiluivat isot keltaiset silmät.  Joel Karlström seurasi vierestä. 

Marika Lammin luokassa on yhteensä 17 esikoululaista. Kuvassa myös eskarilainen Eljakim Kujala sekä taustalla ohjaaja Tuija Salmi.  
Lue lisää

Muuta luettavaa

Jaa tämä juttu:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Sähköposti

Uutiset

Kirjaudu

Anna palautetta

Olemme uudistaneet nettisivumme, ja haluaisimme kovasti tietää mielipiteesi. Voit antaa tähän myös muuta palautetta, voit olla mukana kehittämässä sivuja eteenpäin. Halutessasi voit jättää yhteystietosi, jos haluat yhteydenottomme asiaan. Lämmin kiitos! Voit myös vastata nimettömänä.